غلبه کردن بر استرس وهورمون ها دران چه نقشی دارند
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

  چگونه بر استرس غلبه کنیم؟
 marke kavendes

 امروزه علم پزشکی ثابت کرده است که استرس های روزمره عاملی در بروز و تشدید بسیاری بیماریهای روحی وروانی، عصبی، قلبی، عروقی ، گوارشی و غیره هستند.
برخی تنگناها در زندگی خود به خود برای فرد استرس زاست و سبب بروز نشتهای عصبی و فشارهای روحی و روانی در افراد جامعه می شود که به آن استرس می گوییم. امروزه علم پزشکی ثابت کرده است که استرسهای روزمره عاملی در بروز و تشدید بسیاری بیماریهای روحی و روانی، عصبی، قلبی، عروقی ، گوارشی و غیره هستند.
دانش آموزان و دانشجویان پیش از آزمون و هنگام آن ، ورزشکاران پیش از مسابقات ، مسئولان و مدیران ، جراحان و خلبانها، به دلیل احساس مسئولیت نسبت به مردم و کارمندان و فرزندان و بیمارانشان، همه و همه از مواردی هستند که از حداکثر استرس برخوردارند.

در جریان استرس هورمونهایی همچون کورتیزول، سروتونین، آدرنالین ، نورآدرنالین، هیستامین ....از بدن ترشح می شوند که این هورمونها در واقع برای دفاع و جبران فشار روحی وارده از بدن(مغز، فوق کلیه و...) ترشح می شوند تا به بدن آسیب چندانی نرسد.
در مواردی چون ترس و فرار و جنگیدن و موارد مشابه در اثر ترشح هورمونهای فوق و انبساط عروق محیطی و پر خونی رگها به ویژه صورت و قرمز شدن صورت در موارد ترس و هیجانات و خجالت کشیدن،استرس را می توان بهتر فهمید.

نقش هورمونها و اعصاب به حدی است که گاهی سبب بروز بیماریهای مختلف و مرگ افراد می شود مثلاً می گویند فردی به دلیل یک مشکل مادی و یا خانوادگی و یا خبر بد دچار مرگ آنی شده است و یا مبتلا به سکته قلبی و مغزی شده است و همچنین نقش استرس در ازدیاد فشار خون افراد و یا زخمهای معده و اثنی عشر و همچنین دردهای دیسک کمر و سیاتیک و سایر اعصاب محیطی مرکزی و یا ریزش مو بسیار مهم است و هر فردی طی روز یا هفته دچار درجاتی از عوارض استرس بر بدن خون می شود. تیپ شخصیتی هر فرد نیز در ایجاد استرس مهم است. مثلاً افراد با تیپ A که دارای مشخصاتی در زیر گروه اضطراب دارند بیشتر مبتلا به استرس می شوند اما در تیپ B میزان استرس کمتر است. در نتیجه برای اینکه بر استرس غلبه کنیم و دچار عوارض استرس نشویم داشتن روحیه ای بشاش و نیکو همراه با مهربانی با افراد خانواده و اجتماع و رضایت قلبی از زندگی و داشتن هدفی بشر دوستانه و زندگی سالم و به دور از نابسامانیهای اجتماعی و همچنین رعایت تغذیه و ورزش مناسب کاملاً ضرورت دارد.



bicycle2.loxblog.com

:: موضوعات مرتبط: دوچرخه سواری , ,
:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : ehsan hossine
ت : شنبه 3 دی 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی